מערכות סולאריות לבית או דודי שמש ?

מערכות סולאריות ביתיות

לחסוך בחשמל, את זה כבר כולם יודעים, זה בעצם לחסוך בכסף במובן מסוים. מעבר ליתרון המהותי בשמירה על הסביבה, אין ספק כי החיסכון בכסף הוא יתרון גדול בפני עצמו.

כיום אנחנו עדים ליותר ויותר מערכות סולאריות אשר מוקמות על גגות של מבנים. מהן אותן מערכות סולאריות וכיצד הן תורמות לאיכות הסביבה?

בשנים האחרונות החלה מגמה סביבתית חיובית, ממש על גגות הבתים והמבנים השונים בארץ וגם בעולם. על גגות המבנים האלה מתקינים מערכות סולאריות אשר כל מטרתן היא לקלוט את אור השמש ולהפוך את זה לחשמל.

בדומה לפעולתם של דודי שמש אשר עושים שימוש בשמש כדי לתעל זאת לחימום של מים בסביבה הביתית, כך גם מערכות סולאריות מאפשרות מגוון של פעולות ללא בזבוז מיותר של אנרגיה.

מערכות סולאריות לבית

מערכות סולאריות עוקבות שמש

נעצור רגע ונתעכב על דודי שמש והיתרונות שבשימוש בהם. דודי שמש מאפשרים אגירה של חום וחימום של מים בקלות יחסית. אנחנו נהנים משימוש בחימום על ידי דודי שמש רק בימים חמים ומוארים כמובן.

אז מה בכל זאת ההבדל בין דודי שמש לבין מערכות סולאריות? ההבדל המהותי הוא במגוון האפשרויות אשר מציעות מערכות סולאריות עבור אלה אשר משתמשים בהן. מערכות סולאריות מאפשרות, בשונה מדודי שמש לא רק חימום של מים אלא הפעלה של כל מערכות החשמל בסביבה הביתית. חישבו על זה רגע ואז תבינו מה היתרון המשמעותי כאן לאיכות הסביבה.

מערכות סולאריות מחירים

ההבדל השני הוא יתרון קל לטובתם של דודי שמש. התקנתם של דודי שמש היא זולה יותר משמעותית מאשר מערכות סולאריות. התקנה של מערכות סולאריות היא משהו אשר עולה סכומי כסף נכבדים. ואם אתם שואלים את עצמכם "מה יוצא לי מזה בעצם?", אז חוץ מיתרון משמעותי שהוא החיסכון בחשמל ותרומה לאיכות הסביבה, ניתן לומר כי מערכות סולאריות מחזירות את ההשקעה בהן לאחר כמה שנים. אז מה היה לנו פה? יתרון מהותי בשתי הדרכים. התקנת דודי שמש זולה יותר אמנם מהתקנה של מערכות סולאריות, אבל משתלמת פחות בטווח הרחוק, ואילו שימוש קבוע בחימום באמצעות דודי שמש יכול להיות משמעותית מועיל יותר לסביבה.