פרקטים

תחזוקת פרקטים

לחות יכול להרוס פרקטים ?

אכן לא דבר שפרקטים אוהבים. לחות היא סוג של אויב עבור הפרקט, עלולה לגרום לפרקט לקבל בטן, שחלק מחתיכות הפרקט ירקבו ועוד. בעת ניקיון רצפת הפרקט צריך להימנע מלהשתמש בכמויות גדולות של מים, סמרטוט רטוב יספיק על מנת לקנות את הרצפה(כיום אפשר להשיג גם מתליות חד פעמיות שעושות את העבודה).

מה עושים עם הפרקט נרטב ?

במקרה של רטיבות בפרקט, יש לייבש אותו באופן מיידי על מנת שלא יחדור מים בין הרצפה לעץ. קודם כל לטפל בנוזלים ורק לאחר מכן לטפל בלחות שחדרה לרצפה. טריקים מאוד נפוצים בגלל יכולת הספיגה שלהם, הם השימוש בעיתונים או קרטונים דקים. יש אנשים המייבשים את הפרקט עם מייבש שיער אבל יש להיזהר מלשרוף את הפרקט כמובן. שיחידות מהפרקט נהרסו, יש להחליפן באופן נקודתי.

פרקטים

אפשר לתקן פרקטים ?

אם לא מדובר במקרים של הצפות, שריפה או לחות אשר הרסה בצורה קיצונית את הפרקט, אפשר לנסות להציל את הפרקט, יותר נכון להחליף יחידות מסוימות של רצפת עץ . ישנם מקרים שבאמצעות פוליש והברקה, ושילוב של טיפולים שונים נוספים אפשר להציל יחידות פרקט. בכל מקרה יש להתייעץ עם חברה המתמחה בנושא.

עיוותים בפרקטים?

כיום פרקטים מיוצרים באיכות מאוד גבוהה, עמידים מאוד ולכן כמעט ואין עיוותים בפרקטים, כמובן יש שוני באיכויות ואת זה יש לקחת בחשבון בעת בחירת רצפת עץ .

חומרים שמזיקים לפרקטים

חול ואבק בצורה מוגזמת לא יטיבו עם רצפת פרקט. על מנת לשמור על פרקט נקי ובריא עדיף להציב בכניסה לבית, שטיח כניסה, שישמש לסוג של מסנן וסופג חומרים לא רצויים בבית כגון לכלוך, חול, אבק, בוץ וכל דבר שיכול להזיק לפרקט. יש להתקין מגני רצפה לכיסאות ורהיטים אחרים אשר נהוג לגרור בבית.

ניקיון פרקטים

יצרני פרקטים רבים מזהירים מפני חומרים אשר עלולים להיות לא מתאימים לניקוי רצפת עץ פרקט וכמובן להזיק, לקצר את אורך חיים של הפרקטים. יש להשתמש בכמה שפחות חומרי ניקוי, ואם אין ברירה להשתמש אך ורק בחומרי ניקוי מיוחדים לטיפול ושמירת הפרקט ולהקפיד לטפל על פי הוראות השימוש באריזות חומרי ניקוי אלה .

השמש יכול להזיק לפרקטים?

קרני שמש ישירות ברצפת הפרקט עלולים להזיק למראה שלה. חוץ מהצבת וילונות אשר יעניקו צל בשעות צהריים החמות, ישנם טיפולים מיוחדים להחזיר לחיים פרקטים אשר ניזוקו עם הזמן. יש להתייעץ עם חברות אשר מתמחות בנושא זה.