תקלה במזגן

החורף פה ויש תקלה במזגן

החורף מגיע והולך להיות קריר. הולכים גם להגיע לילות קרים מאד ואפילו קפואים. במיוחד בבוקר מוקדם כשקמים והשמיכה כבר לא על המיטה וכבר קופאים מקור. מה עושים אם המזגן מתקלקל לפני החורף?

התקופה שבה שותים הכי הרבה תה וקפה, הדוד שמש כבר אינו מחמם כמעט וצריכים להדליק את הדוד חשמל. מקלחת חמה או פשוט לא מתקלחים. עוד מעט זה כבר כאן ומה נעשה ומה יהיה? כנראה שנדליק חימום ונעשה את זה הרבה, במיוחד בלילות.

תיקון מזגנים לכל תקלה

זה דיי מוכר וידוע לכולנו העניין שפתאום המזגן לא מוציא אוויר חם או קר. בקיץ האוויר שיוצא פשוט מחמם עוד יותר את העניינים. בחורף האוויר שיוצא מהמזגן המקולקל מרגיש קריר וסתם נהייה רוח בחדר. לא נעים בכלל. הדבר הראשון שכדאי לבדוק זה את הפילטרים ואת האמבטיה של המזגן. ב90% מהמזגנים העילאיים של היום יש פילטרים רב פעמיים – אפשר לשטוף אותם באמבטיה או בכיור ויש סיכוי טוב שהמזגן יפסיק לקרטע. אם בודקים את מצה האמבטיה של המזגן איפה שנאספים המים ומוצאים סתימה של לכלוכים ואבק, זה יכול גם לפתור את הבעיה ב90% מהמקרים ובדרך כלל גם יפתור.

תקלה במזגן

הזמנת טכנאי מזגנים

במקרה כזה אפשר ללבוש הרבה בגדים או לעשות הרבה מקלחות חמים. תנור חשמלי פשוט גם עוזר אבל מייבש את כל האוויר וגם עושה לא נעים. הפתרון הכי טוב בזמנים כאלו הוא להזמין טכנאי מזגנים אליכם לדירה או לבניין. טכנאי מזגנים אינו בדרך כלל ממש מומחה אלה בעל קצת ניסיון ורישיון עבודה. הם לא חייבים בהכרח לסיים אפילו 12 שנות לימוד. כדאי קודם לבדוק שיש לטכנאי המלצות כדי לברר האם הוא יודע באמת לבצע תיקוני הבזק זולים או שהוא הולך להגיע אליכם ולספר לכם סיפורים שצריך מנוע חדש.

תיקון סטנדרטי של מזגן רוב הזמן – במזגנים שאינם זקנים מידי (5 שנים) מסתכם בהחלפת חלק מינורי וניקוי חלקים. לפעמים רק ניקוי גם. כדאי פעם בשנה לעשות טיפול אחזקה כדי למנוע הסתבכויות. אבל הכי חשוב זה לברר שאכן הטכנאי יודע לבצע תיקון מזגנים בצורה  יעילה ופשוטה. אין חכם כבעל ניסיון.

מחיר נמוך לתיקון המזגן – למה?

טכנאי מזגנים עם הכי הרבה ניסיון דווקא ידע לפטור אתכם מתקלות המזגנים שלכם בדרך הכי זולה. כאשר מערכת אחת מבין שלושת המערכות המרכזיות במזגן מפסיקה לעבוד אז זה לא אומר שצריך להחליף את כל המערכת, זה בדרך כלל חלק מכני זעיר שגורם לתקלה. החלפת החלק הזעיר והביקור של הטכנאי צריכים להסתכם במקסימום 400 ש"ח נכון להיום. החלפת כל המערכת תעלה הרבה יותר. אז אל תופתעו כאשר טכנאי מזגנים טוב ואמין אומר לכם שבסך הכל היה צריך לבצע ניקוי זה דווקא מצביע על כנות ואמינות. תיקונים במזגנים מיני מרכזיים לעתים יעלו יותר.