ניקוי שטיחים

ניקוי שטיחים בבית

כיצד מתמודדים עם לכלוך של בעל חיים על ריפודים, שפות ושטיחים בבית? שאלה זו חוזרת על עצמה שוב ושוב בקרב אותם בעלי חיות מחמד, במיוחד בתקופות בהם הם גורים ואינם בדיוק שולטים בצרכים שלהם.

אחד הכללים שהכי חשוב לדעת בעת ניקוי שטיחים בעקבות לכלוך שכזה הוא שהטיפול הדרש הוא טיפול מיידי. במידה ולא יתבצע ניקוי שטיחים מיד לאחר שהשטיח התלכלך או אם לא ניגש ונבצע ניקוי ריפודים של הספות או הכיסאות באופן מיידי, קיים סיכוי סביר להניח כי השטיח או הספה ינצרו את הכתם לעד ואנו נאלץ לסבול ממנו כל עוד אותו פריט ריהוט נמצא ברשותנו.

ניקוי שטיחים

אז איך מנקים שטיח או ספה

  • תחילה יש לקחת סמרטוט יבש ולספוג את הלכלוך עצמו.אם מדובר בשתן אז יש לקחת מפית חד פעמית, לספוג את הנוזלים ולהשליך אותה לפח. לאחר מכן לקחת מפית נספת ולספוג שוב וכך הלאה עד שהשטיח מתייבש לחלוטין.
  • השלב הבא, מתאים גם לניקוי שטיחים כללי כמו גם לניקוי ריפודים והוא לוודא כי חומרי הניקוי איתם אתם עובדים אכן מתאימים לסוג הבד של השטיח או הכורסא שלהם וכי הם לא גורמים להם נזק – לא לאריג עצמו ולא לצבע או לטקסטורה שלו. תחילה יש לקחת מעט מחומר הניקוי ולנקות איתו מעט פינה צדדית של הבד שאינה בולטת לעין כך שאם נגרם לו נזק אז לא ניתן יהיה להבחין בכך. לאחר מכן יש להמתין מספר דקות ולחכות שהחומר יתייבש כדי לוודא שאכן לא נגרם כל נזק לבד. לאחר שווידאנו זאת, אפשר לעבור לשלב הבא.
  • יש לקחת דלי עם מעט מים פושרים מהול בחומר הניקוי ולשפשף את הבד המלוכלך. ניקוי שטיחים יסודי שכזה יוודא כי לא נשאר לכלוך בין סיבי הבד וכי החומר אכן יוצא החוצה.
  • לאחר מכן שוב יש לקחת מטלית יבשה, ואז לספוג איתה את הרטיבות עד אשר השטיח מתייבש לחלוטין.

בעקבות פעולות אלה של ניקוי ריפודים וניקוי שטיחים, אנו מוודאים כי השטיח נותר נקי לחלוטין מצד אחד אך גם כעת הרהיטים הללו יפיצו ריח נעים.