איך בוחרים מזגן ?

איך בוחרים מזגן טוב ?

החלטתם לבחור מזגן, ואתם מתלבטים בין מספר אופציות? אתם מבולבלים ואין לכם מושג על מזגנים?

הנה מספר פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בעת רכישת מזגנים :

  • כמה אתם מוכנים להשקיע?
  • מותג מעודף
  • אחריות, כמה שנים מקבלים אחריות על המזגן, ומה כולל(ראו תמיד העיון רב את האותיות הקטנות)
  • כמות חדרים בבית, האם יש צורך למיזוג מרכזי?
  • עוצמת הרעש של המזגן
  • חיסכון בחשמל, הכל תלוי בדירוג האנרגטי של המזגן, שמצוין על המזגן עצמו. מהאות A עד האות G. מזגן בדירוג A נחשב ליעיל ביותר מחינת אנרגטית וכמובן חוסך חשמל. זהו שיקול מרכזי ברכישת מזגנים, שהרי הפעלת מזגן עולה הרבה כסף, במיוחד בימים שמזג האוויר הוא קיצוני(קור- חום). מזגן חסכוני אולי יעלה יקר יותר אבל לטווח הארוך זאת השקעה נבונה.

איך בוחרים מזגן ?

מהם סוגי המזגנים ?

מזגני חלון: מזגנים אלה הם מהדור הישן, ובגלל הרעש וצריכת החשמל הגבוהה כבר לא משווקים אותם

מזגנים עיליים: מזגנים מסוג זה מותקנים כשני מטר מעל הרצפה(היחידה הפנימית). הם המוכרים והמבוקשים ביותר. מזגנים אלו הם יעילים במיוחד לקירור חלל מכיוון שאוויר קר המגיע מלמעלה חייב לרדת למטה. מזגנים אלה הם יעלים יותר בחדרי שינה. היתרונות של מזגנים מסוג זה הם העבודה השקטה, מחיר סביר, חסכוני ויחסית בממדים קטנים.

מזגני רצפה: כמו שהשם שלהם אומר לנו, מזגנים אלה ממוקמים קרוב לרצפה, צמוד לקיר. הם מסוגלים לקרר שני חדרים דרך קיר משותף, לדוגמה חדר שינה וסלון שהקיר משותף ביניהם.

מזגני תקרה: מזגני רצפה מותקנים בצמוד לתקרה.

מזגני אינוורטר: טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת חסכון בחשמל, מנטרלת את תחושת היובש שקיים במזגנים אחרים, שקטים, מפיץ אוויר נקי, ניקוי אוטומטי ועוד יתרונות רבים.

מזגני רב מאייד: מערכת מיזוג מפוצלת, מורכבת ממספר יחידות בתוך הבית המחוברות ליחידה חיצונית אחת. אפשר לשלוט על כל יחידה בנפרד.

מזגנים מיני מרכזיים: מזגנים חזקים מאוד. דוחפים אוויר בתעלות המגיעות לכל חדר בבית. כמובן שהיתרון הוא ביחידה אחת אשר ממזגת את כל הבית ולרוב שקטה מאוד. החיסרון המרכזי במזגנים אלה הם המחיר הגבוה, התקנה לא זולה וגם לא פשוטה ולא חסכוני.

מזגנים ניידים: מזגני ריצפה, שאפשר לנייד אותם ולקרר כל חלל בבית. מתאימים במיוחד לשוכרי דירה. החיסרון העיקרי : הם רועשים מאוד, דורש החלפה ואספקה של מים בתדירות רבה, לא חסכוני.