התקנת דודי שמש

חוק התקנת דודי שמש בבניינים

בעקבות משבר אנרגיה בישראל בשנות השבעים חוקק חוק על פיו כל אדם חייב להתקין על גג ביתו דוד שמש, במידה וניתן לעשות זאת כמובן. הדבר נועד לגרום לשימוש פחות בחשמל ובאנרגיה, ולכן ניתן לראות היום על גגות כל בניין מגורים וכל בית דודי שמש רבים.

אמנם דוד שמש חוסך אנרגיה וחשמל, ובכך גם תורם להפחתה בזיהום הסביבה, אבל ללא ספק המראה של עשרות דודי שמש על כל גג בניין, היא לא מאוד אסתטית. ופוגעת במראה של העיר, במיוחד בימים אלו שבניה לגובה הפכה לפופולארית כל כך, כבר אי אפשר להתעלם מהכיעור של אותם דודי שמש את הבניינים שלנו ואת מראה העיר כולו.

התקנת דודי שמש

בניסיון לשפר מעט את המצב, ולהבין שמדובר בבעיה אמיתית, ישנה עכשיו יוזמה חדשה שמטרתה להפוך את דודי השמש ממפגע אסתטי לאמנות. הרעיון הוא לצבוע כל דוד שמש בצורה יצירתית, וכך ליצור מראה מיוחד ומקורי, שלא יפגע במראה הכללי של העיר, ואף יוסיף לה.

ממה שהראו בחדשות מדובר על קבוצה יזמית, ולא על אומנים שמתכננים את השינוי, מה שגורם לי לחשוב שלמרות כל הכוונות הטובות, אם סתם יצבעו דודי שמש, יש לזה פוטנציאל לצאת מכוער מאד… מצד שני, אולי זה יהיה כמו גרפיטי בערים גדולות שבהחלט מוסיף לעיר במקרים רבים.

התקנת דודי שמש השוואת מחירים

לפני שתחליטו לאיזה מתקין דודי שמש לפנות כדי שתערכו בדיקה מקיפה של המחירים לדודי המשמש. חשוב מאד לבדוק מי היצרן של כל דוד, מה הנפח ועוד כל מיני פרטים חשובים על מנת שתוכלו להנות מאספקה קבועה ורציפה של מים חמים בביתכם.