דוד שמש על גג הבית

דודי שמש על גג הבית הלבן

הנשיא אובמה ירוק מתמיד ונותן דוגמא ומופת לאומה האמריקאית כולה עם התקנתם של דודי שמש על גג הבית הכי לבן בעולם. מעניין מי אותו אינסטלטור שהם לקחו על מנת להתקין על הגג הלבן את אותם קולטי שמש?

דודי שמש לא בפעם ראשונה על גג הבית הלבן

גג הבית ברחוב פנסילבניה 1600 שבוושינגטון די.סי. כבר ראה את אור השמש עם דודי שמש עוד בתקופתו של הנשיא ג'ימי קרטר. באותה תקופה של אמברגו הנפט הנשיא קרטר דיבר על הפקה של אנרגיה סולארית, ממשאב טבעי, אנרגיה שהינה מאד יעילה וטובה לאיכות הסביבה.

אך אחרי כמה שנים לא מעטות דודי השמש הוסרו ואוחסנו בשנת 1986 מגג הבית הלבן על ידי הוראה ברורה מהנשיא רונלד רייגן. למה ? כי מחירי הנפט בעולם היו בירידה חדה וכל הנושא של אנרגיה יעילה ואיכות הסביבה לא עניין אף אחד.

דודי שמש על גג הבית הלבן

פעילי סביבה למען דודי שמש

פעילים סביבתיים הפגינו למען שימוש במקורות אנרגיה מתחדשת וקרא לנשיא אובמה להחזיר את דודי השמש לגג הבית הלבן ולשמש דוגמא כנגד שימוש מופרז במשאבים כמו נפט.
הנשיא אובמה בהתחלה סירב ליוזמה בעיקר אחרי שחוק האקלים שלו לא עבר בסנאט, אך הוא נכנע ללחצים שהופנו אליו ממקורבים המעוניינים בשיפור תדמיתו – תדמית שרק ממשיכה לצנוח בכל הסקרים.
כל מי שנושא האנרגיה הסולרית קרוב לליבו בארצות הברית היה מאושר לראות על גג הבית הלבן דודי שמש. זה היה יום חגם של פעילי איכות הסביבה, בעיקר כל אותם מאוכזבי אובמה.
אובמה אף יצא לפני כן בהכרזה שהוא פועל רבות בכל הקשור לתחום האנרגיה המתחדשת במיוחד מבחינת התקציב המדיני – הוא ממשיך לגייס מיליונים למטרות של פיתוח אמצעים השמים דגש רב על איכות הסביבה.

מי מרוויח מכל העסק הזה?

הייתי רוצה לדעת מי הוא אותו אינסטלטור שהגיע להתקין את קולטי השמש על הגג הכי מפורסם בעולם. הייתי רוצה גם לדעת כמה כסף הוא קיבל על העבודה , וגם אם מישל הכינה לו קפה שחור חזק והאם ברק החזיק לו את הסולם…