דוד חשמל חכם

דוד חשמל קטן

אין כמו מקלחת במים חמים כדי להסיר מעלינו את כל תלאות היום, או כדי להתחיל יום ברגל ימין. אבל, כדי ששתי התוצאות הללו יושגו, המים חייבים להיות חמים. אחרת – המקלחת תשיג תוצאות הפוכות לגמרי. לצורך חימום המים עומדות בפנינו מספר אפשרויות, הכוללות דודי חשמל ודודי שמש.

דוד שמש סולארי

בעקבות משבר האנרגיה הגדול ששרר בישראל בשנות ה-70, החליטה המדינה להבטיח שכל תושביה יוכלו ליהנות ממים חמים בימים בהם השמש זורחת מבלי לשלם אגורה. לצורך כך הותקנו על גגותיהם של רוב המבנים בישראל דודים המופעלים באמצעות השמש, המאפשרים לדיירי המבנה להתקלח במים חמים בימות הקיץ ובימים בהם השמש זורחת בחוץ. לצורך כך גם נקבע חוק המחייב התקנה של אותם דודים על גג כל מבנה חדש שמקימים. חימום מים באמצעות דודים אלה מאפשר חיסכון משמעותי באנרגיה משום שהוא מתבצע, מן הסתם, באמצעות האנרגיה הסולארית של השמש, מה שהופך את הדודים הללו למצרך חשוב כל כך ונהדר כל כך.

דוד חשמל חכם

איך עובד דוד חשמל

כאמור לעיל, דוד השמש מספק לנו מים חמים רק כאשר השמש זורחת בחוץ, אולם אנחנו, מן הסתם, נהיה מעוניינים להתקלח במים חמים גם, ואולי בעיקר, כאשר קר בחוץ. לצורך כך הותקנו בדודים גופי חימום המופעלים בלחיצת כפתור, והופכים את הדודים להיות דודי חשמל. את גוף החימום הזה, המותקן בפנים הדוד, כולנו מכירים בשם "בוילר" – היינו – מרתיח מים חשמלי, המחמם את המים ומאפשר לנו להתקלח במים חמים גם בימות החורף הקרים. מכאן נובע, כי הדודים המשמשים כדודי שמש הם גם דודי חשמל.

התקנת דוד חשמל

אמנם, הדודים הפועלים באמצעות השמש שהוזכרו לעיל הינם גם דודי חשמל, אולם במקרים בהם לא ניתן להתקין דודים שכאלה גל הגג, ניתן לרכוש דודים שהינם דודי חשמל. מדובר בפתרון מצוין למצבים בהם לא ניתן להתקין דודים רגילים בגלל גג קטן מדיי אשר לא מאפשר את הצבתם, או במקומות שבהם התשתית ישנה ואינה מאפשרת חיבור של דודי שמש לגג המבנה. התקנת דודי חשמל שמורה למקרים אלה, והיא מאפשרת גם לדיירים המתגוררים במבנים כאלה ליהנות ממים חמים בכל ימות השנה.

אם גם אתם מעוניינים לרכוש דודי חשמל, חשוב שתבצעו את הרכישה בחברה מוכרת, אשר תספק לכם דודי חשמל מתוצרת החברות המובילות ואשר מתאימים בנפחם לצרכים שלכם. במעמד הרכישה חשוב לבקש תעודת אחריות על המוצר, על מנת שבמקרה של תקלה תוכלו לקבל שירות מתאים.

זכרו: דודי חשמל צורכים לא מעט אנרגיה. השתמשו בהם בתבונה ותוכלו ליהנות גם מהוצאות שפויות על שימוש בחשמל וגם ממקלחת חמה.