טיפול בבעיית אקנה

אקנה – פצעי בגרות

אחת הבעיות המטרידות ביותר בגיל ההתבגרות היא ללא ספק פצעי הבגרות שתוקפים ברגע הכי לא מתאים בחיים. גם ככה מדובר על גיל לא פשוט בו אנו מעצבים את אישיותנו, ומנסים יותר מתמיד למצוא חן בעיני בני המין השני, והדבר האחרון שחסר לנו הוא שכל השכבה תקרא לנו פני פיצה, או שידברו עלינו מאחורי הגב.

אז פצעי הבגרות, או אקנה בשמם הרפואי, הם הרבה פעמים תלויי גנטיקה וסוג עור, אבל גם לאלו שיש פחות מזל בתחום, העולם של קוסמטיקה מציע היום מגוון פתרונות שגם אם לא מעלימים לגמרי, יכולים לשפר מאוד את מצב עור הפנים של מתבגרים.

אחד התחומים שהתפתחו פה בשנים האחרונות הוא התחום של קוסמטיקה רפואית, שלא היה נהוג בארץ על לא מזמן. קוסמטיקה רפואית נותנת פתרונות רפואיים לבעיות קוסמטיות, ויכולה לעזור בתחומים רבים, בהם בעיות כמו אקנה.

טיפול בבעיית אקנה

פוטותרפיה

מלבד ניקוי עור הפנים עם תכשירים רפואיים שונים, ישנן אופציות נוספות שהן לא לחלוטין קוסמטיות, אבל גם עוד לא לחלוטין רפואיות. למשל טיפול אקנה על ידי פוטותרפיה. פוטותרפיה הוא טיפול באמצעות אור, שנועד לטפל בעור הפנים, ולעזור להפחית את תופעת האקנה.

במידה וניקיון העור, או טיפולים אחרים כמו פוטו תרפיה אינם עוזרים לכם, אולי אתם צריכים לעזוב את התחום של קוסמטיקה, ולעבור לטיפול רפואי בבעיה- רואקוטן היא תרופה לטיפול בתופעת אקנה, והיא ניתנת רק במקרי אקנה חמורים שנמשכים לאורך שנים. ברוב המקרים היא לא תינתן לנערים ונערות וזאת כיוון שיש להקפיד על כללים רבים כשלוקחים אותה, כללים שלא כל בני הנוער יכולים לעמוד בהם. מדובר על תרופות וחזקות ביותר אשר עלולות להשפיע על תפקודי הכבד ועוד תפקודים, ואין לשלבם עם אלכוהול, תרופות אחרות או סמים. חשוב גם לא להחשף לשמש בזמן הטיפול, ועוד מיני הגבלות.

תרופה זו נגד אקנה נרשמת על ידי רופא בלבד, וצריך להיות במעקב.

אם אתם סובלים מבעיית אקנה חריפה, יש דרכים לטפל בבעיה. שווה לנסות קוסמטיקה או קוסמטיקה רפואית לפני שפונים לתרופות. והכי חשוב לזכור שזו תופעה חולפת.